Yi Jin Jing (易筋经)

La creació dels exercicis del Chi Kung Yi Jin Jing s’atribueix popularment al monjo budista hindú Bodhidharma, creador també del conegut com kung-fu del temple de Shaolin.

Es creu que Bodhidharma va arribar al temple de Shaolin, a les muntanyes de Songshan a la província xinesa de Henan al 526 A.C. on va ensenyar aquesta sèrie per que els monjos podessin activar els seus cossos després de llargues jornades de meditació en postura assentada i quieta.

La més antiga recopilació i revisió dels 12 exercicis en la seva forma moderna es troben en el llibre Ilustrations of Internal Exercise recopilats per Pan Wei al 1858.

El Yi Jin Jing de la Health Qigong combina la essència dels 12 exercicis tradicionals amb una aproximació científica moderna. Els moviments s’integren en una forma continua, focalitzant en l’estirament dels tendons i la flexió dels ossos, combinat suavitat amb duresa. Una part essencial de la rutina és la respiració natural, combinada amb la ment en calma per fer circular el Qi de forma fluida i continua.

Característiques:

  • Moviments amples i fluids per estirar els tendons i els ossos.

En qualsevol part del cós que s’exerciti , el Yi Jin Jing demana una com pleta gama d’estirament, curvatura, flexió i espiral en múltiples direccions  i diferent profunditat de moviment dels ossos i articulacions. Quan els ossos es flexionen, els grups musculars i els tendons i lligaments s’estiren. Això provoca un augment de la circulació de la sang nodrint els teixits de les àrees treballades augmentant la flexibilitat de muscles , tendons i lligaments, i millorant la mobilitat d’ossos, articulacions i muscles.

  • Moviments suaus i uniformes coordinats elegantment.

La versió moderna dels moviments tradicionals del Chi Kung Yi Jin Jing inclouen enllaços entre els exercicis per fer-los de manera més continua i elegant en l’execució. Els moviments son multidireccionals, i les extremitats es mouen de manera simple o corbada amb les articulacions com a eix. El moviment és suau i amb ritme constant. Quan es requereix força s’ha d’aplicar de manera gradual amb la musculatura relaxada per combinar força i suavitat.

  • Focalitzar la ment en girar i flexionar la columna.

Els exercicis es centren en girar, flexionar i estirar la columna, amb la cintura com a eix. Aquets moviment ajuden a estimular les terminacions nervioses i espinals, juntament amb exercitar les articulacions i òrgans interns. 



cliqueu aquï per veure el video de la IHQA en format mirall

Cursos i Tallers

Properament